Passa på att blogga lite

Vincent har varit gnällig två nätter i rad nu så man får inte sova så mkt, men jag är lika pigg för det :)
Jag behöver mindre sömn nu för tiden, härligt underbart.
 
Jag rastar hundarna väldigt bra nu för tiden, så bra att härom dagen så frågade Lennie om jag ger Neo mindre mat... Va?! Nej jag ger dom lika mkt som tidigare. Nä för man ser Neos revben o det går in mellan revbenen o bakbenet. När jag tänkte efter så är det ju inte konstigt att de har gått ner i vikt, jag rastar ju dom minst en halvmil om dagen o ibland cyklar vi en halvmil oxå.
Så nu ska det bli större portioner! Ixon får ju inte vara undernärd när vi ska till Böda utställningen, nån annan som ska dit o ställa dsg?
Man kan ju inte låta bli o berätta. När jag gick för o hämta Izzie på dagis härom dan så kom det en lastbil samtidigt o när vi sedan ska gå så säger han att jag har väldigt fina o snälla hundar, (som jag binder utanför dagis) då blir man glad! :) O så känner man att ens hundar är ett bra föredöme för rasen.
Sen att Neo inte gillar alla hanhundar, men vilken hanhund gör det? inte många.
Jag är i alla fall supernöjd att dom är så tysta o snälla utanför dagiset varje dag, annars hade jag inte haft me dom där o det hade inneburit lite extraarbete.
 
Igår så grillade jag, JAG! Lennie hjälpte mig o tända grillen o sen grillade jag allt kött själv som las i marinad på nytt som sedan ska bjudas på dopet. Jag kokade massor av potatis så idag så ska jag göra potatissallad :) Det ska även fixas med såser, vanlig sallad o skra upp köttet o sist men inte minst så blir det dukning uppe i församlingshemmet, sen så är vi nog färdiga inför morgondagen :)
 

Kommentera här: