Borta bra...

...men hemma bäst :)
Efter att ha varit iväg nästan en vecka så är det ypperligt skönt att komma hem även om vi har haft det fantastiskt skönt o bara njutit av varje stund :)
För mig började semestern i lördags med en tripp upp till fina Göteborg o avenyn, närmare bestämt Konserthuset. Jag åkte upp med nya trevliga bekanta :) Vi spenderade eftermiddagen med ett event som företaget valt o kalla sucess day, en inspirations dag där kollegor berättade om hur de kommit till den positionen de har idag o vi fick ypperligt många o bra tips o vilken energi jag hade när vi åkte därifrån.
Ni som känner er lite lost så är det företaget som ligger bakom mina helt underbara näringstillskott som jag pratar om :)
Härom dagen så kom jag underfund med att jag kom in på ett bananskal gällande mitt drömjobb, jag är precis i startgropen men jag har i alla fall startat. För att förtydliga det lite, att vara distrubitör för Näringstillskottet jag dricker är mitt drömjobb, o det insåg jag inte förrän efter jag hade valt att satsa på det! :) är det inte underbart vilka underbara saker som sker utan att man ens anar det.
Vad innebär detta drömjobbet då?
Jo jag får göra allt det här ( o säkert en massa saker utöver det)
  • Jobba med människor
  • Jobba med en produkt som jag har minst 150% förtroende för. En produkt som verkligen funkar för mig o som jag har sett fungerar på andra i min närhet.
  • Jobba med hälsa o inspirera andra till att få en bättre hälsa med mycket bättre förutsättningar
  • Se andras framsteg
  • Hjälpa/stötta andra att lyckas
  • Va min egen o kunna styra över mitt eget arbete o därmed få utlopp för min kreativa förmåga o min målmedvetenhet utan en massa mellanhänder
Jag är exalterad när jag vet hur mycket jag kan lyckas speciellt när jag vet ju mer jag lägger ner i tid o energi(som är mycket!) ju mer lyckas jag :)
O som jag har tänkt hela tiden, så ska jag starta igång i höst o jag känner mig så motiverad o jag har så mycket planer för jag vill så mycket :)
Men det viktigaste för mig är fortfarande o kommer alltid att vara, jag vill hjälpa mina medmänniskor till en bättre hälsa.
Som allt annat så är det inte för alla, o med det menar jag att produkten är anpassad för alla även om alla inte får samma effekter för vi alla är unika men alla kanske inte är mottagliga för produkten i sinnet pga olika saker som tex att man har föruttfattade meningar om vissa saker.
Jag anser dock att man inte kan ta ställning till om det är något för en själv förrän man har fått informationen o den får man bäst av en "riktig" människa där man har chans att fråga alla frågor som ploppar upp i huvudet men alla är vi olika även där :)
 
På kvällen begav jag mig till Öland för att sluta upp med min underbara familj, Lennie Izzie Vincent Neo & Ixon.
Vi har haft unerbart härligt soliga dagar på Öland o vi har bara njutit. Kortspel, vin o öl trevligt sällskap, kan det bli bättre?
Vi har varit nere i sundet o badat flera gånger o även hundarna har fått sig några dopp/simturer.
 
Det här med barn är en helt underbar uppfinning, man blir bara mer o mer förälskad i sina barn ( iaf jag) för var dag som går o man kan verkligen vara sig själv o man känner sig trygg o älskad. Det bästa av allt är att man bara kna sitta o studera dom o bli ännu mer förälskad.
 
Ikväll kom vi hem till regnet, även om det regnade på öland oxå så vet man ju att ett regnväder aldrig är långvarigt på öland.
Men vi har ett fullspäckat schema nästa vecka. Izzie börjar på dagis igen efter 7 veckors sommarlov, jag o Izzie ska till Ronja o klippa oss sen ska vi inhandla mat till dopet som är på söndagen o den maten ska givetvis oxå tillagas. Men va är livet om inte lever det o fyller det med saker som man tycker om o göra :)

Denna veckan avslutas nere i Sölvesborg där vi ska fira kusin vitamin som fyller år på måndag :)
 
Hoppas att er semester o kommande vecka har varit/kommer att bli lika härliga som våra!
 
Kram på er ute i regnet!

Kommentera här: