Nu var det ett tag sedan sist...

...å en del har väl hänt...
Just nu känns det dock för jävla jobbigt. Jag har ont i halsen o huvudet , lite feber , snuva o mår illa... :(
Men helgen var i alla fall underbar! :)
Åkte upp till Vreta Kloster o Helene Lindström (http://www.high5kurser.se) för helgkurs med Niina Svartberg.
Helt underbart o så lärorikt. Mitt huvud var riktigt fullt på lördagskvällen när jag begav mig till vandrarhemmet i Ljungsbro, fick en hel sektion för mig själv, så eget kök , dusch o tv, skönt!
Jag har skrivit ner säkert minst 4 st A4 sidor från dagarna me Niina.
Jag fick sammanlagt en timmes egen träning me henne o var åskådare till de andras träning.
Man lärde sig mycket genom o bara titta på dom andra men det viktigaste för, att få in hela det här tänket o tekniken o viktigast av allt känslan av att träna hund!
Det var ett härligt gäng som var me, dom flesta (typ alla) tävlade i klass 3, så jag var verkligen rookien ;P
Så nu har jag beställt två av hennes böcker, Sikte mot 10:an + träningshäfte samt Bra Relation.
Så nu är jag grymt taggad för träning :)
Ett problem jag ska ta itu me direkt är att jag ska träna beteenden o inte moment.
Jag rekomenderar verkligen Niina som instruktör!
 
I torsdags så va jag på agilitykurs, fortsättningskurs, me Ixon.
Har ju gått nybörjare innan fast me Neo.
Men som sagt det är inte för hunden skull jag går på kurs utan för min, så att jag kan lära mig o va den bästa kartläsaren som finns!!
Verkar bli en mycket bra kurs!
 
Ikväll kommer Niwa, efterlängtad av Ixon som har det lite tråkigt när jag inte mår så bra.
Ixon behöver mycket aktivering o det bästa när man inte orkar själv är ju en fyrbentkompis.
Niwa stannar tills på söndag! :)
 

Kommentera här: