Parning

Nu har vi lite planerade parningar till nästa år, jätteroligt :)))
Finns inget roligare än små söta valpar, jag tycker det är så synd att vi inte har möjlighet att föda upp egna valpar :( Men jag har som rutin att hälsa på alla valpar som vi hjälper till att avla fram.

Neo är först ut att paras nästa år, det blir lite fler "Ixon". Vi ska göra om Götängens I-kull då den har blivit så bra o då den är i mindre storlek så är den väldigt bra för rasen nu när rasen började gå åt det större hållet. Staistiken på kullen är väldigt bra, hittills är alla fri röntgade o med A som resultat, alla är utställda med excellent.

Sen är det dags för Neo att para Kitty, en kull som kompletterar varandra bra :)

Sen ska Ixon paras för första gången :) Han ska para SE UCH, DK UCH, WW-10, WJW-10 Kitenga Only One Osheila. Ni undrar säkert varför jag lånar ut min hane till en tik med c höfter... 1. Det är endast Osheila som har c i hennes kull 2. Alla i Ixons kull är friröntgade(hittills) 3. Ixons mormor Sunna har gett väldigt bra Hd-status efter sig Allt detta gör att jag tror att det kan ge Ixons o Osheilas avkommor bra HD. Sen att de kompletterar varandra väldigt bra höjdmässigt är ju ett STORT + o att de är väldigt rastypiska båda två :)

Jag gör ingen parning som jag inte kan tänka mig att spara en valp ur. Jag hade gärna haft en valp ur alla dessa tre kullar men tyvärr så har man varken tid elller pengar till det just nu. 

I helgen har vi haft det underbart med vänner, badat pool o julgranshuggning med korvgrillning :) Första året vi har julgran, så ikväll ska vi ta in den o pynta den fint :)
Imorgon ska jag på julsamling på IKEA, Kamprad brukar alltid  vara med men det kanske inte bli så i er då han precis har blivit änkling.
På fredag bär det av mot mor o far för julfirande o julafton spenderar vi i Åryd med Lennies föräldrar. Izzies första jul, roligt :)

Ha en riktigt God Jul!!!

Kommentera här: