Jag hoppade av glädje...

...igår på brukshundklubben :)
Var där o tränade me Emelie under em.
Först tränad ejag lite lydnad me Neo o sedan me Ixon o därefter träade Emelie lite agility me Niwa o sedan tog jag Neo o sedan Ixon för agility.
Det var ganska varmt men det gick bra ändå :)
På lydnaden så körde jag lite linförighet o sedan läggande under gång.
Neo gick väldigt bra för att träna första gången på nästan 2år :) Han tappade koncentrationen lite men det är det problemet jag har me Neo. Läggandet gick jättebra, han la sig direkt o det va inte mkt dubbelkommando jag körde :) Så jag va nöjd med den insatsen. Emelie gav mig tips på hur jag ska göra för att de inte ska sätta sig upp den jag återigen har de i fotposition.
 
Sedan var det Ixons tur, han hade blivit lite taggad av titta på. Fotgåendet gick bra trots att jag går lite snett, hahaha ;P När det gäller lägannd eunder gång så har han "fattat" lite trög. Jag körde sammanlagt 3-4 läggande under gång, o tog bort fler hjälper varje gång o sista gången så klarade han det utan någon hjälp/dubbelkommando :)))) Jag hoppade av gäldje!! Så glad jag blev. Så nu ska jag köra det ett par gånger till sedan går jag över till att lära in hela ställandet under gång :)) Så detta var verkligen roligt me tanke på att vi ska tävla om 10dar, vilket vi egentligen inte är redo för, men lite utmaning ska man väl ha. Mitt mål är ju att få över 60,5 poäng , hahaha.
 
Sedan var det dags för agility för Neos del. Vi körde en bana me 1. tunnel 2. hinder 3. framförbyte 4. hinder 5. balansen. Han/Jag gjorde lite fel första loppet men andra tredje satt som en smäck :)) Så återigen hoppade jag av gäldje!!! Så nu ångrad ejag mig för att jag inte anmälde Neo till agilityn i Tollarp :/
 
Å så körde jag o Ixon samma bana :) Det gick inte lika lätt för Ixon. Jag behöva vara nära hela tiden. Jag kan inte styra honom o hoppa över hinder om jag är för långt ifrån. Så det tar lite längre tid men det blev inga disk (jag ogillar att diska men Ixon tycker det är rolig to slicka tallrikar, hahaha) o ingen vägran men förmodligen lite tidsfel. Vi är inte redo för någon agilitytävling i Tollarp egentligen. Men jag gör det för att det är så skoj o en bra erfarenhet för mig o tävla. 

Kontaktade rasklubben för o se om jag kunde efteranmäla Neo till agility, o det fick jag!! :) Glädje igen!
 
Det jag nog är mest nöjd me är att när jag tog mig Neo på träningen igår(som han inte har fått innan) så känns det så mycket bättre för mig o jag tror att det blir bättre för hela vår flock :))


Om en månad så är dets dags för kurs med Niina Svartberg utanför Linköping o Neo ska även få följa me dit. Från början så tänkte jag bara ha me Ixon, men nu får båda följa me :)) Ska bli så roligt!!
 

Imorse va jag, hundarna & Izzie ute o cyklade, 6km. Vi cyklade även förbi affären o handlade lite jäst, vi gick in på gymet o skrev under lite papper. Skönt o börja dagen me o cykla :) 
Vi cyklade förbi en hel dle hus o vid ett hus där dörren var öppen så sprang det ut två hundar o sprang efter oss. De sprang me 20-30m, läskigt. Ägarna märkte inte att de hade sprungit ut förrän vi hade cyklat ifrån hundarna en bit. Dåligt tycker jag. Att man inte har koll på sina hundar bättre när dörren var vidöppen, det var dessutom en väg där bilar kör förbi i 70km/h.

Kommentera här: