Vår första tävling

Nu har jag & Ixon varit med om vår första lydnadstävling, båda två är väldigt oerfarna.
Det gick inte särskilt bra, men ungefär som förväntat.
Vi har ju endast tränat lydnad sedan i februari ungefär.
O jag har absolut ingen erfarenhet av lydnad överhuvudtaget.

Vi fick ihop 60,5 poäng o då körde stod jag kvar vid platsliggningen för att vi inte har kört det som därmed gav oss 0 poäng.
Gick ungefär som förväntat, dock så trodde jag att han skulle klara hopp, för det har han gjort väldigt många gånger innan men men, jag som va osäker.
Jag fick i alla fall en dle att jobba med.
Ninni spelade in allt, så det ska jag titta på. Enl publiken så gav jag väldigt mycket dubbelkommando som jag egentligen inte behöver.
Det var jag som gjorde att det gick så dåligt. Han gick väldigt bra när han gick bra, han har stor potiential :)
Så nu blir det hårdträning till nästa tävling 11 maj. Domaren/Tävlingsledaren tyckte jag skulle skaffa mig en mentor, typ Ninni ;P

Kommentera här: