25 april

Det hara varit en härlig långhelg med mycket sol o mycket matte :)
Långhelgen började ju egentligen i torsdags då det va påskakärringarnas dag....
Matte jobbade ganska länge så vi fick dras med husse ifrån lunch, då var det inga små söta påskakärrinbgar som ville komma o hälsa på :/
I fredags skulle matte jobba lite extra för att tjäna pengar, det är ju inte så ofta hon gör det på sitt jobb i vanliga fall. Under tiden passade vi på o hjälpa husse när han skulle spackla. Jag hjälpte oxå till med att städa lite, bar ut lite tapeter o la dom fint i min korg :)
När matte kom hem så blev det lite sol o matte läste lite i boken som lånat ifrån Carro, en agility bok. Matte har fått för sig att vi ska börja tränba agility?! Jag som har försökt säga detta till henne i flera månader när hon låg o sov på soffan hela vintern....
Sen bar det av mot Citygross för att köpa nya lysknappar o så passade vi att åka ut till åryd där matte o husse fick mat o jag o pappa fick titta på.... Det va nån läskig liten sak där ute (förutom katten då) han kallades visst för Fredde o va husses lillebror, han försökte ta på mig, usch va läskigt!
Ilördags så log matte o solade o läste ännu mer o så baklade hon... Vi fick smaka smeten, mums!
Sen på eftermiddagen så kom Ness med familj o hälsade på. Vi busade jättemycket! :) De andra fikade o vi fick inte smaka :(
Igår så va matte lite i solen o så fikade vi med muffinsen som jag o pappa me fick smaka :)
Sen så gick jag o matte ner till fotbollsplanen o tränade lite, mest på stanna o matte tyckte det gick jättebra! :)
men även på att matte kastade godisburken som jag fick gå o visa vart den va! Sen så kampade vi me strumpan o så försökte matte kasta en boll, men så fort jag såg att dte va bollen o inte godisburken då gick o då såg matte lite besviken ut... O så vilade vi lite o sen ville matte kampa me strumpan igen o då kände jag i dne här värmen me samma leksak igen o med annat gott som luktade på amrken, GE DIG MATTE! Den är tråkig....
När vi va ute o tränade så hjälpte pappa husse med o måla :) O sen så fick jag va inne me husse medans pappa Neo o matte va ute en snabbis o kissade :) Husse märkte inte ens att jag var där.... ;P
Sen bar det av mot hundklubben i Alvesta, matte o pappa skulle träna :) Så när vi kom dit så gick matte o pappa åt ett håll o jag o husse åt andra hållet o DET VAR INTE OKEJ!!!!! Jag tjurade o tjurade o tjurade men det hjälpte inte...
Efter ett tag så kom matte o pappa o jag blev överlycklig.... Matte hade inte hört mig tjura men det hade Neo för han had elyssnat efter mig hela tiden när matte o han mös :/ Pappa Neo visade sina skills i agilityn o både jag o pappa testade tunneln :) Superkul!
Sedan bara det in till Citygross igen för att köpa maskeringstejp o sen till åryd. Det kom en liten bebis som hälsade på o jag blev jätteglad, ville bara pussas :)
Jag o matte övade på att stå fint på bordet så matte hoppas jag står bättre nästa gång vi ska på utställning för jag brukar bara sätta mig, skönast så :)
Idag blir det ännu en dag i solen i trädgården :)

Kommentera här: