27 november

Idag har matte plockat fram några konstiga gubbar med röda kläder o skägg, de ska säkert kika efter om jag kissa o bajsa i sängen mer.... Mycket ljus har det blivit i vårt hus oxå....
Jag fick va uppe sent för matte i natt, vi gick inte o la oss förrän klockan 3. Jag, pappa o husse va ute hos dne där katten i Åryd. Sen hämtade vi matte mitt i nassen i stan, fick träffade några nya konstiga människor som jagade mig i mörkret, hoppade upp hos matte o så kom dom ändå. Men det va tydligen mattes kompisar som verkade heta Sulan, lill sulan o faz. Jag slickade faz på fingrarna o då frågade hon om jag verkligen visste va dom hade vatt. O de kunde jag säga direkt, de hade vatt i chips skålen o i askfatet. Sen när hon pratade me mig så luktade hon vin, men de gjorde ju alla, t.o.m matte.
Jag hörde att matte pratade me mormor idag på telefon, om MIG?! De satt o diskuterade mig ett tag, trodde säkert att jag inte hörde men jag hörde ALLT! Både matte o mormor sa att jag gick väldigt fint i ringen på utställning, det är därför jag övar inför morgondagen med att sova o titta på tv :)
Jag hörde att syster Iza skulle dit o den där kusinen Jerry, jag ska allt tugga han på halsen. Har sett att de gör så på ett program som matte kollar på. Vampire diaries heter visst... Så imån blir det att stiga upp tidigt :/

Kommentera här: